آیدین الفت به خاک سپرده شد

آیدین الفت به خاک سپرده شد

پیکر آیدین الفت، ظهر امروز یکشنبه ۱۷ مرداد ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

یکشنبه 17 مرداد 1400 ساعت 15:36
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

به گزارش هنرنامه امروز، مهندس آیدین الفت، مهندس و طراح صدا که با پروژه‌های نمایشی، موسیقایی و سینمایی متعددی همکاری کرده بود، روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

مراسم خاکسپاری او امروز انجام شد و این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار مزار رضا رحیمی، نوازنده پیشکسوت کمانچه آرام گرفت.

 الفت  متولد سال ۱۳۵۲ ، مهندس الکترونیک و دانشجوی مقطع دکتری پژوهش هنر بود که مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صدا را از کالج «Ex’pression» آمریکا را دریافت کرده و فارغ‌التحصیل دوره صدابرداری و صداگذاری دیجیتال از کالج ITD کانادا بود. الفت با راه‌اندازی مجموعه «شهر صدای پارسیان » تلاش کرد در زمینه آموزش و نیز ارتقای مهندسی صدا به شکل متمرکزتری فعالیت کند. همچنانکه در دانشگاه نیز به آموزش همین رشته مشغول بود.

او که سال‌ها با گروه‌های نمایشی بسیاری همکاری داشت، در حوزه موسیقی و سینما نیز فعال بود. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به کار میکس و مسترینگ موسیقی فیلم «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان و نمایش‌های«مرغ دریایی من» و «آوازهای عاشقانه‌ای از خاورمیانه، به کارگردانی کیومرث مرادی، «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «ترور» کار حمیدرضا نعیمی و ... اشاره کرد. او سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر طراحی و مهندسی صدای نمایش «آژدهاک» تازه‌ترین کار کیومرث مرادی را بر عهده داشت که زمستان گذشته اجرا شد ولی فرشته مرگ به او فرصت نداد تا شاهد اجرای عمومی این نمایش باشد.

نویسندگی واجرای نمایش «۹۱۹۱۳» با صداپیشگی بازیگران مطرح سینما و تئاتر در تالار «حافظ» از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رفت.

در سرودن شعر هم دستی داشت و انتشار تک آهنگ‌های «سیراب شدم» و نیز «کاش آدما می‌فهمیدن» با شعر، آهنگ و صدای خودش دیگر یادگاری‌هایی است که بر جای گذاشته است.

ثبت نظر

ارسال