در سکوت خبری ، فرهاد هراتی برندۀ مدال نقره Global Music Awards

در سکوت خبری ، فرهاد هراتی برندۀ مدال نقره Global Music Awards

آلبوم «اعتقادات پنهان» به آهنگسازی فرهاد هراتی موفق به دریافت یکی از مدال‌های نقره جایزه جهانی «گلوبال» شد.

یکشنبه 14 دی 1399 ساعت 15:42
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

فرهاد هراتی برای آهنگسازی آلبوم «اعتقادات پنهان» موفق به کسب یکی از مدال‌های نقره جایزه جهانی «گلوبال» گردید که این مدال در بخش کمپوزیسیون و آهنگسازی به آلبوم اختصاص داده شده است.

این رخداد به دور از هرگونه تبلیغات پاپاراتزی و تبلیغات نمایشی امروزی به وقوع پیوست . فرهاد هراتی فارغ التحصیل علوم آهنگسازی از مؤسسه دانشگاهی رسام هنر و پیانیست، سولسیت تنور، آهنگساز، بنیان گذار و رهبرگروه کُر نامیرا می باشد.این هنرمند با تدریس مبانی علوم آهنگسازی، پیانو و آواز، هنرجویان بسیاری را طی 33 سال گذشته، تعلیم داده است. ضمن آنکه سال های بسیاری را صرف تعلیم و تربیت خوانندگان کُر نموده است.به ابتکار او، گروه کُر نامیرا به عنوان اولین گروه کُر مستقل و غیر دولتی پس از انقلاب در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد. وی به همراه گروه اش در هجدهمین جشنوارۀ موسیقی فجر (بهمن ۱۳۸۱) در مسابقات کُر به عنوان گروه برتر برگزیده شد و در جشنواره سال 90 و 94 به عنوان گروه میهمان حضور داشت.او همچنین سالها به عنوان داور مسابقات کُر دانش آموزی ایران فعالیت کرده است و نیز برای چندین فیلم، کلیپ و انیمیشن آهنگسازی نموده است.فرهاد هراتی ضمن آهنگسازی با مضامینی بسیار متفاوت از یکدیگر، طی 22 سال گذشته اجرای بیش از 38 کنسرت مختلف به عنوان رهبر گروه کُر و خوانندگی سولوی بعضی از ساخته هایش را عهده دار بوده است.

اما Global Music Awards ،  نهادی بین‌المللی برای حضور هنرمندان مستقل است که تعداد بسیار زیادی از هنرمندان از سرتاسر جهان با شرکت در آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این در حالی است که در هر دوره از این رقابت‌ها تنها به ۹ نفر از شرکت کنندگان مدال طلا و به تعدادی دیگر مدال نقره و برنز در بخش‌های مختلف موسیقی اعطا می‌شود. توضیح اینکه دریافت مدال نقره این جایزه جهانی نیز همچون مدال طلای آن به عنوان دستاوردی ارزنده برای هنرمندان معرفی شده است.

 

برچسب ها

ثبت نظر

ارسال