دعوت محمد معتمدی از مدیران به یک چالش

دعوت محمد معتمدی از مدیران به یک چالش

محمد معتمدی، خبرنگاران، متولیان فرهنگی، مقامات قضایی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را به چالش «#سلطان_کنسرت» دعوت کرد.

یکشنبه 10 آذر 1398 ساعت 2:45

محمد معتمدی روز گذشته متنی منتشر کرد و نوشت: «در حوزه اقتصاد یک فردی بود که معروف شد به سلطان سکه. او دقیقا چه کار می‌کرد و جرمش چه بود؟ در بازار سکه نوعی انحصار به‌وجود آورده بود؛ به نحوی که جدا از سیاست‌گذاری‌های دولت می‌توانست با ارتباط با برخی افراد در بدنه اجرایی، قیمت سکه را به تنهایی تعیین کند. ترن‌اور مالی او هم ظاهرا حدود هزار میلیارد عنوان شده است. در حوزه امور فرهنگی و هنری چه؟ به هر حال بنده و سایر هنرمندان مستقل که بازرگان و فعال اقتصادی نیستیم. ما هنرمند موسیقی هستیم و حوزه کاری و شغلی ما کنسرت است. آیا هنرمندان موسیقی مستقل هم سلطان حوزه کاری خود را دارند؟ !

سوال این است که سلطان فروش بلیت کنسرت‌های موسیقی ایران کیست!؟ و آیا اصلا دانستن این موضوع برای مسوولان مهم است یا نه؟ البته منظور از سلطان، هنرمندان عرصه موسیقی یا خوانندگان موسیقی نیستند، بلکه کسانی هستند که بازار و سازوکار فروش بلیت کنسرت‌ها را در اختیار گرفته‌اند. اگر کسی به تنهایی و با ارتباط با برخی از افراد در بدنه اجرایی کشور، خارج از سیاست‌گذاری‌های فرهنگی کشور، برای بازار موسیقی و کنسرت ایران سیاست‌گذاری کند و بازار موسیقی و فروش کنسرت‌ها را انحصاری کند و ترن اور مالی او نیز در سال چند صد میلیارد باشد و به هیچ نهاد نظارتی و مالیاتی هم پاسخگو نباشد تکلیفش چیست و آیا اصلا برای کسی مهم است؟

 

 

 

 

 

ثبت نظر

ارسال