رونمایی از آلبوم «درعشق زنده باید»

رونمایی از آلبوم «درعشق زنده باید»

آلبوم «درعشق زنده باید» با هنرمندی میلاد کیایی نوازنده سنتور، بابک شهرکی نوازنده ویولن، عمران فروزش نوازنده تمبک روز جمعه دهم تیر همزمان با سالروز تولد همایون خرم نوازنده ویولن و آهنگساز فقید موسیقی کشورمان در فرهنگسرای سرو تهران رونمایی شد.

شنبه 11 تیر 1401 ساعت 10:2
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

رضا خرم فرزند زنده یاد همایون خرم و تهیه کننده آلبوم «درعشق زنده باید» در ابتدای این مراسم گفت: من و بابک (شهرکی) برنامه های زیادی برای سالگرد تولد پدر داشتیم که متاسفانه هیچکدام برای انتشار و رونمایی در روز تولد بابا میسر نشد. تا اینکه بابک به من گفت: «کاری را مدت ها پیش با جناب میلاد کیایی انجام داده ایم که آماده انتشار است» بنده هم پیرو این مساله تلاش کردم تا بتوانم به واسطه دوستی و همکاری عزیزانی چون شهرام صارمی کار برای روز دهم تیرآماده کنیم و خوشبختانه تمامی داستان تولید و انتشار این اثر به گونه ای پیش رفت که ما می بایست آن را با روزدهم تیر که سالروز تولد پدرم هست تداخل می دادیم تا امروز میزبان شما عزیزانی باشیم که در مراسم رونمایی آلبوم حضور پیدا کردید.

وی درباره نفس «بازسازی» یا «بازخوانی» آثار بزرگان موسیقی کشورمان در سالهای اخیر توضیح داد: چنین رویکردی بسیار کار مفیدی است. از این جهت که تمام آثاری که با دل و عشق کار دارند، می توانند در هر زمانی یادآوری خوبی برای ما باشند. برای اینکه تمام زیبایی ها و پاکی ها در وجود انسان بوده است اما همه ما کاری می کنیم که در مرور زمان این پاکی ها و زیبایی ها تیره ترمی شوند. پس یادآوری مساله ای که ما وقتی متولد می شویم انسان های پاک سرشت و زیبایی هستیم نکته مهمی است که تاکید همه بزرگان است. متاسفانه جامعه موسیقی ما هم اکنون در شرایطی است که کوتوله ها حاکم بر جریان موسیقی هستند. بنابراین تمام تلاش ما این است تا یاداوری کنیم در موسیقی قدبلندهایی بودند که در موسیقی دست به خلق آثار ارزشمندی زده اند و متاسفانه همین آدم های کوتوله برای اینکه بتوانند خودی نشان دهند، سقف را کوتاه می کنند. چون اگر سقف بلند باشد، قدبلندهای موسیقی حضور دارند و آن وقت کوتاه قدها فرصتی برای عرض اندام ندارند.

میلاد کیایی نوازنده پیشکسوت سنتورنیز در این مراسم رونمایی ضمن قدردانی از حضور مخاطبان بیان کرد: اینکه چه شد که به سرمان زد تا چنین مجموعه ای را پدید بیاوریم، به سه سال پیش باز می گردد. روزی که بابک شهرکی پذیرفت تا ۱۲ آهنگ به جای مانده از پنجاه سال پیش را بازسازی و بازنوازی کنیم. جالب است بدانید بسیاری از این آهنگ ها بدون تمرین به مرحله ضبط رسید و ما با احساس آن را نواختیم. در این چارچوب یکی از مواردی که سعی کردیم در این آلبوم رعایت کنیم، به کار گرفتن انواع و اقسام سلیقه ها بود و من خیلی خوشحال می شوم شما عزیزانی که البوم را گوش دادید حتماً نظر انتقادی تان را هم با ما در میان بگذارید.

استاد کیایی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: اگر می بینید که کسی خوب ساز می زند، باید فارغ از توانمندی های او در حوزه تکنیک، باید به این موضوع هم فکر کنید که این ساز را چه کسی ساخته است. این موضوع هم شرایط مهمی است که بنده همواره در اجرای آثارم روی آن متمرکز بودم و هستیم.

نمایش یک کلیپ از صحبت های مرحوم همایون خرم درباره موسیقی، نمایش کلیپی از صحبت های میلاد کیایی بخش های دیگری از مراسم رونمایی آلبوم «در عشق زنده باید» را تشکیل می داد.

ثبت نظر

ارسال