شمس لنگرودی: شاعران برخلاف سیاستمداران به جهان معنا می‌دهند

شمس لنگرودی: شاعران برخلاف سیاستمداران به جهان معنا می‌دهند

شمس لنگرودی می‌گوید: هرچه نوشتم و هرچه شعر سرودم برای دل خودم بود و به همین دلیل شعرهایم برای مردم اثرگذار و الهام‌بخش است.

دوشنبه 28 آبان 1397 ساعت 8:45
استاد شمس لنگرودی ، در آیین نکوداشتش که در پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد با قدردانی از همه کسانی که با شعرهایش همدلی می‌کنند، گفت: این همدلی‌ها ارزشمند است، زیرا در خلأ نمی‌توان شعر نوشت. این شما هستید که به شعرهای شاعران گوش می‌دهید و با همدلی خودتان شاعران را سر شوق می‌آورید. شمس لنگرودی «حافظ» را استاد خود دانست و گفت: زندگی هیچ ارزشی ندارد، اما هیچ چیزی ارزشمندتر از زندگی نیست؛ بنابراین هرچه نوشتم و هرچه شعر سرودم برای دل خودم بود و به همین دلیل شعرهایم برای مردم اثرگذار و الهام‌بخش است. وی صمیمیت با خود و دروغ نگفتن به خود را یکی دیگر از جلوه‌های اثرگذاری شعرهایش دانست و توضیح داد: سیاستمداران این جهان را بی‌معنا کرده‌اند؛ اما هنر زیبایی خلق می‌کند و دروغ نمی‌گوید و اگر هنر نبود واقعیت‌های ما از بین می‌رفت.
این شاعر با اشاره به تالیف کتاب «تاریخ تحلیلی شعر نو»، این کتاب را در پاسخ به نادانسته‌های خود دانست و تصریح کرد: یکی از خوشبختی‌های من در زندگی این است که هر کاری کرده‌ام برای خودم کرده‌ام.

 

 

ثبت نظر

ارسال