عاقبت کنسرت علیرضا قربانی و فرزاد فرزین

عاقبت کنسرت علیرضا قربانی و فرزاد فرزین

طی ۱۰ روز گذشته دو خواننده ایرانی برای برگزاری کنسرت خود در خارج از کشور با مشکلاتی حاشیه‌ساز دست و پنجه نرم کردند و در نهایت نیز موفق به برگزاری کنسرت در خارج از کشور نشدند.

شنبه 13 فروردین 1401 ساعت 10:20
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

به گزارش سایت هنرنامه امروز، شب  ۱۱ فروردین ماه  اخباری در رسانه‌های متفاوت مبنی بر ممانعت کشور آمریکا از ورود علیرضا قربانی، به این کشور برای حضور در کنسرت نوروزی منتشر شد. 

بنا بر آنچه برخی از رسانه‌ها همچون لس آنجلس تایمز و یا رسانه‌های داخلی گزارش دادند، قرار بود یک رویداد نوروزی توسط بنیاد فرهنگ در همکاری با ارکستر Pacific Symphony، با حضور هنرمندان ایرانی با صدای علیرضا قربانی برگزار شود. در این اخبار ذکر شده بود که قربانی اقامت کانادا را دارد (!) و جمعه ۲۵ مارس از تورنتو عازم آمریکا بوده است ولی پس از یک بازجویی چهارساعته موفق به حضور در آمریکا نشده است. 

همچنین در برخی از این گزارش‌ها آورده شده بود که این خواننده حتی بر روی صندلی خود در هواپیما نیز نشسته بوده که ماموران پلیس وارد هواپیما شده و او را از هواپیما خارج کرده‌اند و طی یک بازجویی چهارساعته درباره دوران سربازی دو ساله این هنرمند در سپاه پاسداران، به او اعلام کرده‌اند که ویزای آمریکای او کنسل خواهد شد و دیگر امکان ورود به این کشور را نخواهد داشت. 

ولی روز گذشته پس از این حواشی پیش آمده، قربانی با انتشار ویدیویی اعلام کرد که او وارد هواپیما نشده و پس از بررسی پاسپورت او اجازه ورود به خاک آمریکا به این هنرمند داده نشده که بنا بر احتمالات وکلای او دلیل این امر گذراندن سربازی در سپاه پاسداران بوده است. قانونی که از سال ۲۰۱۹ در قبال همه اجرایی می شود.

قربانی در توضیحاتی دیگر مواردی چون بازجویی چندساعته، اقامت کانادا و یا اینکه پس از سوار شدن در هواپیما و نشستن در صندلی او را خارج کرده‌اند را کذب و تحریف دانست و هشدار داد که تیم حقوقی او می توانند فرد یا افراد و رسانه هایی که این خبر را منتشر کرده اند را پیگیری قانونی کنند. 

با این همه از آنجا که قربانی به اجرای روز شنبه خود نرسید، سینا سرلک که پیشتر خبر مهاجرتش به آمریکا در برخی رسانه ها عنوان شد، جایگزین او در این کنسرت شد و علیرضا قربانی نیز هم اینک پس از سفری طولانی بار دیگر به کشورش بازگشته است.

▪ ابتلای فرزاد فرزین به کرونا

بنا به گزارش خبرگزاری ایسنا ، فرزاد فرزین، خواننده پاپ که به همراه الیاس یالچینتاش خواننده ترکیه‌ای قطعه مشترک «ماسک» را به زبان‌های ترکی و فارسی تولید کرده بود،  قرار بود برای نخستین بار و پیش از انتشار ترانه مشترکش با یالچینتاش، ۳۱ مارس در استانبول به روی صحنه برود ولی گویا به علت ابتلاء به کرونا تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است. 

برخی رسانه ها از حال نامساعد و حتی پایین آمدن سطح هوشیاری فرزین خبر داده اند؛ مطلبی که البته به تایید سایت رسمی خود هنرمند نرسیده و این در حالی است که گروهی دیگر انتشار این مطلب را به فروش نرفتن بلیط های کنسرت ترکیه نسبت می دهند.

ثبت نظر

ارسال