چهل سالگی فرهنگنامه کودک و نوجوان

چهل سالگی فرهنگنامه کودک و نوجوان

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان نخستین کتاب مرجع عمومی به زبان فارسی، همراه با تصویر و نقشه، برای کودکان و نوجوانان ایرانی است.

شنبه 11 آبان 1398 ساعت 10:12
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

نام "توران میرهادی" را باید تمامی خانواده های ایرانی بشناسند. بزرگ زنی که به پیشنهاد وی در سال ۱۳۵۸ "فرهنگنامه کودکان و نوجوانان" راه‌اندازی شد. انگیزه این کار کمبود منابع خواندنیِ بومی در زمینه فرهنگ، هنر و تاریخ ایران و ناکارآمدی منابع ترجمه شده درباره فرهنگ بشری برای کودک و نوجوان ایرانی بود.

اما اکنون و با گذشت سه سال از درگذشت وی قرار است یکشنبه 19 آبان ماه در تالار قلم کتابخانه ملی برای چهل سالگی فرهنگنامه جشنی برگزار گردد.

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان به پرسش های گوناگون، پاسخ های مناسب و دقیق علمی می‌دهد و یاور کودکان و نوجوانان در پژوهش است.

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان نخستین کتاب مرجع عمومی به زبان فارسی، همراه با تصویر و نقشه، برای کودکان و نوجوانان ایرانی است. این مجموعه با نگرش علمی و با الهام از تاریخ و فرهنگ ایران و پاسداری زبان فارسی برای کودکان ۱۰ الی ۱۶ سال و با توجه به دانش پایه، زبان و بیان این گروه سنی تدوین شده است.

با اطلاع‌رسانی در زمینه‌های گوناگون و داشتن دانستنی‌های دقیق وروز آمد، کتابی تاثیرگذار برای تمام خانواده‌های ایرانی است.به عنوان کتاب مرجع عمومی برای پاسخگویی به پرسش‌های فرزندان این سرزمین در شورای کتاب کودک تالیف می‌شود.
به مراجعان خود فرصت جستجوی پاسخ سوال‌هایشان را می‌دهد تا آنان لذت کشف و دانستن را تجربه کنند. همچنین فرهنگ‌نامه اطلاعات وسیعی را درباره ایران در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهد.

در مراحل تدوین مقاله‌ها از مشورت و همفکری حدود ۱۰۰ کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۶ ساله به نام مشاوران نوجوان بهره‌مند می‌شود.

ثبت نظر

ارسال