فراخوان: سکانس 59 ثانیه

فراخوان: سکانس 59 ثانیه

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: جشنواره هنری «سکانس 59 ثانیه» با رویکرد آموزش های شهروندی برگزار می شود.

چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت 14:37

به گزارش ارسالی روز دوشنبه روابط عمومی این معاونت به ایرنا، ولی الله شجاع پوریان اظهارداشت: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند تا 20 دیماه امسال با مراجعه به نشانی اینترنتی www.festivalamouzesh.ir مطابق راهنمای موجود آثار خود را ارسال کنند.
به گفته وی، دبیرخانه این جشنواره در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بزرگراه شهید گمنام، ابتدای بزرگراه کردستان واقع شده است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۵۹-۹۶۰۲۱۷۵۲ تماس بگیرند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: شرکت در این جشنواره برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان حرفه ای و غیرحرفه ای در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و عمومی آزاد است.
شجاع پوریان گفت: این جشنواره در قالب پویش «طهران تا تهران» با هدف ایجاد زمینه حضور و فراهم کردن امکان مشارکت شهروندان در ارتقای سطح آموزه های شهروندی طراحی و راه اندازی شده است.
وی فیلم کوتاه، انیمیشن، موشن گرافی، تیزر، کلیپ و نماهنگ را از بخش های جشنواره سکانس 59 ثانیه عنوان کرد و افزود: آثار شرکت کنندگان در این جشنواره باید در محورهای ارتقای آگاهی شهروندان از حقوق و تکالیف شهروندی، تعلق محلی، بهبود کیفیت زندگی تولید و ارسال شود.
معاون شهردار تهران رضایتمندی شهروندان، بهبود و ارتقای بهداشت روانی، سلامت جسمانی و روابط اجتماعی، ایمنی و بحران، پسماند و محیط زیست شهری، آشنایی با مهارت های اخلاق شهروندی و ارتقای اخلاق و انضباط ترافیکی را از دیگر محورهای جشنواره سکانس 59 ثانیه برشمرد.
به گفته شجاع پوریان، محورهای فرعی این جشنواره شامل آشنایی با اخلاق و مهارت های زندگی در شهر، حقوق و مسئولیت های متقابل شهروندان نسبت به یکدیگر، جلب مشارکت شهروندان در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، محله محوری در فرایند توسعه متمرکز آداب و رسوم شهروندی، محلات و بقای دوام اجتماعی، بافت تاریخی و احیای آن، آشنایی با استانداردهای زندگی خوب و باکیفیت در کلانشهرها، زیبایی بصری و مبلمان شهری، روابط اجتماعی سالم، بهداشت روانی و سلامت جسمانی است.
وی افزود: خودامدادی و دیگرامدادی، پیشگیری و کاهش اثرات در مواجهه حوادث و سوانح، آمادگی شهروندی در مواجهه با حوادث و سوانح، زندگی ایمن، شهر ایمن، اطلاع رسانی همگانی، نگهداری، استفاده مناسب و توسعه فضای سبز شهری، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و بهداشت محیط، تفکیک پسماند از مبدأ، پاکیزگی و پیشگامی در حفظ و بهبود محیط زیست، کاهش آلودگی در فرایند استفاده از حمل و نقل عمومی، فرهنگ ایمنی با رویکرد بقای سلامت جامعه و فرهنگ ترافیک از دیگر محورهای فرعی جشنواره سکانس 59 ثانیه است.
شجاع پوریان افزود: آثار ارسالی پس از داوری انتخاب و به نفرات برگزیده دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

ثبت نظر

ارسال