تازه های کتاب:«قصه زندگی من» و «فرهنگ‌شناسی شب یلدا» رونمایی شد

خبرگزاری ایسنا

تازه های کتاب:«قصه زندگی من» و «فرهنگ‌شناسی شب یلدا» رونمایی شد

در دومین روز از برپایی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کتاب‌های «قصه زندگی من» و «فرهنگ‌شناسی شب یلدا» رونمایی شدند.

چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت 16:32

مراسم رونمایی از کتاب «قصه زندگی من» نوشته شرمین نادری و «فرهنگ‌شناسی شب یلدا» به کوشش علی خانجانی سه‌شنبه ۲۷ آذرماه در دومین روز از برپایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا زمردیان رییس جشنواره قصه‌گویی، مهتاب کرامتی، لیلی رشیدی، احترام برومند، فرهاد حسن‌زاده، منصور ضابطیان و مصطفی رحماندوست خضور داشتند.

مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده ادبیات کودک در ابتدای این مراسم قصه‌ای کوتاه از آثار منتشرنشده خود را خواند. او همچنین درباره کتاب «قصه زندگی من» گفت: این قصه‌ها، قصه زندگی و تجربه‌های زیستی مردم ایران است که مکتوب شده‌اند و این حرکت جای تقدیر دارد.

شرمین نادری نویسنده کتاب «قصه زندگی من» در این مراسم با اشاره به انتخاب از بین قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره قصه‌گویی که تعدادشان بیش از ۱۸۰ قصه بوده، گفت: کتاب «قصه زندگی من» از بهترین اتفاقات زندگی من بود. امروز نیز یکی از بهترین روزهای زندگی من به حساب می‌آید چراکه اولین‌ اساتید زندگی‌ام را یک‌جا در کنار هم می‌بینم.

او خاطرنشان کرد: این کتاب قصه آدم‌هایی است که به من اعتماد کردند و اجازه دادند تا با روایت من به نگارش درآید.

نادری با بیان این‌که این قصه‌ها قابلیت به نگارش درآمدن داشتند و خیلی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده است، گفت: چیزی در سرشت قصه است که وقتی تعریف می‌شود، اتفاق خوبی می‌افتد و سبب همدلی جمعی می شود، چیزی که الان در کشور خیلی به آن نیاز داریم تا از فرهنگ، رنج‌ها و شادی‌های یکدیگر مطلع شویم.

او در پایان سخنانش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این دلیل که اجازه داد این قصه‌ها به روایت قصه‌ای تبدیل شوند، تشکر کرد.

احترام برومند، مصطفی رحماندوست، فرهاد حسن‌زاده و افسون امینی سرپرست اداره آفرینش‌های فرهنگی کانون و ویراستار کتاب، علی خانجانی و شرمین نادری در پایان مراسم برای رونمایی از کتاب «قصه زندگی من» روی صحنه آمدند. پس از رونمایی از این کتاب، شرمین نادری چندین جلد از کتاب را به استادان حاضر در سالن اهدا کرد.

مجموعه ۱۶ جلدی کتاب «فرهنگ‌شناسی شب یلدا» شامل قصه‌های عامیه ایرانی به کوشش علی خانجانی جمع‌آوری شده است که تا هشت ماه آینده هر ماه دو جلد از این مجموعه منتشر خواهد شد.

همچنین مراسم جشن امضای کتاب «قصه زندگی من» با حضور مهتاب کرامتی در جریان دومین روز از برپایی جشنواره قصه‌گویی در محل مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ثبت نظر

ارسال