حضور جهانی انیمیشن‌های ایرانی

حضور جهانی انیمیشن‌های ایرانی

راه یابی انیمیشنهای ایرانی در جشنواره های سراسر جهان

دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 9:38

 در پی درخشش انیمیشنهای ایرانی ، جدیدترین اخبار حاکی از پذیرفته شدن انیمیشنهای "بدو رستم بدو"، "روباه"، "آلفابت"، "چشم انداز خالی" و "در تیررس" در جشنواره های خارجی میباشند.

"روباه" مسافر کشور پرتقال  :
انیمیشن "روباه" اثر صادق جوادی در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «سینه انیما» که از 21 تا 27 آبان 97 در شهر «اسپینو» پرتغال برگزار می‌شود روی پرده می‌رود.
در خلاصه داستان انیمیشن «روباه» آمده است: «روباه جوان و چالاکی هنگام تجربه‌ اولین عشق به دست شکارچی اسیر می‌شود. شکارچی زنگوله‌ای بر گردنش آویخته و رهایش می‌کند. روباه زنگوله بر گردن توانایی زندگی در جنگل، شکار را از دست می‌دهد و تنها راه نجاتش، اهلی شدن و بازگشت نزد شکارچی است.»

"بدو رستم بدو" به آمریکا میرود:
این انیمیشن که به کارگردانی حسین ملایمی در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم «سن لوییز» آمریکا و در بخش «فیلم های کوتاه: فانتزی» به رقابت می پردازد،  17 آبان ماه در سالن تیولی نمایش داده می شود و برداشتی طنز و آزاد از تراژدی رستم و سهراب است. رستم که پهلوان ملی ایران زمین است باید به آینده سفر نموده و به تهران امروز بیاید تا آنچه را که بر سر فرزندش سهراب آورده، جبران کند و ماجرا در شهر تهران اینگونه آغاز میشود که وی نمی داند راه قانونی را برای رسیدن به هدف خود گزیند یا غیر قانونی عمل نماید.

"آلفابت" در اسپانیا و کنیا:

این انیمیشن که اثر کیانوش عابدی است در هشتمین دوره جشنواره FICEE به رقابت می پردازد، این جشنواره در تاریخ 18 تا 26 آبان ماه و در هشت بخش در اسپانیا برگزار می شود.
همچنین "آلفابت" به یازدهمین دوره جشنواره FilmAid در کشور کنیا راه یافته است .این انیمیشن زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند ، مورد مردمانی که سال‌ها است الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند، ولی کلمات بی‌قرار در انتظارند.

"درتیررس" در انگلستان:
"درتیررس" اثر مرضیه خیرخواه در بخش های بهترین فیلمنامه انیمیشن، بهترین دستاورد هنری، بهترین موسیقی انیمیشن و بهترین طراحی صدای انیمیشن جشنواره " SOUTHAMPTON INTERNATIONAL FILM FESTIVAL" نامزد دریافت جایزه شد. این جشنواره از 25 تا 29 مهرماه در انگلیس برگزار می شود.این اثر5 دقیقه ای به شیوه تکنیک شن ساخته شده است.

"چشم انداز خالی" در هندوستان:
 علی زارع به فینال بهترین انیمیشن جشنواره بین المللی بنگال راه یافت. جشنواره در آذر ماه امسال در بنگلور کشور هند برگزار خواهد شد.
"چشم انداز خالی داستان چشم انتظاری های مادری است که پسرش در جنگ است. از محصولات مدرسه کارگاهی سینما و شرکت فیلمسازی گلبرگ فیلم است.

ثبت نظر

ارسال