درخواست بیمه بیکاری برای نویسندگان

درخواست بیمه بیکاری برای نویسندگان

فریدون عموزاده خلیلی رییس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با توجه به رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا خواستار بهره‌مندی نویسندگان از بیمه بیکاری شد.

یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 ساعت 1:35
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

به گزراش خبرگزاری ایسنا ، در متن نامه فریدون عموزاده خلیلی ـ رئیس هیات مدیره این انجمن ـ به سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) آمده است:

«جناب آقای دکتر صالحی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و آرزوی سلامتی برای جنابعالی و همه دوست‌داران فرهنگ کشورمان، چنانچه مستحضرید شرایط ناگوار پیش آمده بر اثر شیوع بیماری کرونا دامن همه اقشار کم درآمد جامعه از جمله نویسندگان را هم گرفته است. در حال حاضر جامعه نشر به دلیل شرایط رکود بازار و عدم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، فعالیت‌های تولیدی خود را متوقف کرده و در نتیجه نویسندگانی که معاششان وابسته به چاپ آثارشان است در این شرایط نابسامان از حداقل درآمد حق‌التالیف و ویراستاری و ... محروم شده‌اند.
با توجه به شرایط پیش‌آمده و نظر به این که گروهی از نویسندگان سال‌هاست که مشمول خدمات بیمه تأمین اجتماعی بوده و حق بیمه خود را نیز پرداخته‌اند، شایسته است که دوران کنونی، دوره بیکاری ایشان تلقی شده و از مزایای بیمه بیکاری بهرمند شوند.
از آنجا که رسیدگی به امور اهل ادب و هنر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از آنجا که شخص جنابعالی خود دارای سابقه فرهنگی هستید، امیدواریم به انجام این امر مهم اهتمام ورزیده و توجه دیگر مسوولان ذی‌ربط را به آن جلب کنید.»

ثبت نظر

ارسال