فراخوان چهارمین جشنواره موسیقی کیش منتشر شد

فراخوان چهارمین جشنواره موسیقی کیش منتشر شد

همزمان با رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره موسیقی کیش، فراخوان شرکت در این رویداد هنری نیز به صورت رسمی منتشر شد.

شنبه 24 مهر 1400 ساعت 12:24
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

به گزارش هنرنامه امروز ، به نقل از روابط عمومی، با اعلام رسمی فراخوان چهارمین جشنواره موسیقی کیش، علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا ۳۰مهرماه سال جاری فرصت دارند تا با ورود به سایت http://festival.kish.ir نسبت به ثبت‌نام در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

در آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره موسیقی کیش، جمعی از مدیران و مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.

در توضیح این جشنواره آمده است: «موسیقی جنوب ایران، به رغم تنوع و تکثر، چنان با جلوه های حیات فردی و گروهی اقوام این سرزمین پیوند مستحکم داشته که کمتر آداب و مناسک و یا رفتارهای آیینی ای را در بین مردم این منطقه از کشورمان را میتوان یافت که با موسیقی سازی و آوازی همراه نشده باشد.

از این رو موسیقی جنوب ایران، یکی از منابع مهم تاریخ شفاهی محسوب می‌شود، منبعی که آینه تمام نمای وقایع و اتفاقات تاریخی و اجتماعی فرهنگ قومی، در قالب آفرینش ترانه‌های اجتماعی و سیاسی و شرح دلاوری های مردمان این سرزمین است.

جشنواره «یامال» در نظر دارد به معرفی فرهنگ ها، قومیت ها و سنت ها بر اساس رنگ آمیزی در سواحل جنوبی از دریای عمان تا خلیج فارس شامل استان های جنوبی ایران بپردازد.

بنابراین موضوع محوری جشنواره موسیقی «یا مال» آفرینش آثار با کلام و بدون کلام، مبتنی بر اشعار حماسی با گویش و زبان قومی به همراه حرکات آیینی و بومی با مضامین حماسی و صلح و مهرورزی استوار است.

موسیقی کار، موسیقی اعیاد، مولودخوانی و مراسم‌های بومی، سازها ویژگی‌های خود را دارند که می‌توانند در این جشنواره به شکل خاص دیده شوند.»

بدریه بحرینی -رئیس جشنواره،  مدیرعامل و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، حمیدرضا نوربخش، صدری، بابک عامل و حمید هادی -اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره، حیدر هدایتی، حقگو، حسینی و حمید هادی- هیئت انتخاب جشنواره، بابک عامل- دبیر اجرایی و حمید هادی -دبیر علمی جشنواره هستند و وظیفه اجرای این رویداد هنری برعهده مجموعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آوای کیش است.

چهارمین جشنواره موسیقی کیش با عنوان «مهرجان یامال» روزهای ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود.

ثبت نظر

ارسال