فیلم " درخت گردو " چه زمانی اکران می‌شود؟

فیلم " درخت گردو " چه زمانی اکران می‌شود؟

دبیر شورای صنفی نمایش خبر داد که از امروز، هشتم شهریور یعنی ساعتی دیگر اکران فیلم «درخت گردو» در سینماها آغاز می‌شود، این در حالی است که محدودیت‌های رفت‌و آمد شبانه هم تا چند ساعت دیگر برقرار خواهد شد.

سه شنبه 9 شهریور 1400 ساعت 8:23
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

به گزارش هنرنامه امروز ، به نقل از ایسنا، در سالی که به نیمه آن رسیده‌ایم اکران سینماها شرایط باثباتی نداشته و بجز آن اعلام زمان فیلم‌هایی هم که راضی به اکران شده‌اند مرتب با تغییر تاریخ همراه می‌شود. در ماه‌های گذشته بارها نام چند فیلم برای اکران در سینماها بیش از بقیه مطرح می‌شد که بعد از «دینامیت» یکی دیگر از آن‌ها «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان بود.  

اما در نهایت آخرین تاریخ هفته گذشته، چهارشنبه بود که قرار شد «درخت گردو» روی پرده سینماها نمایش داده شود، اما همان روز از سوی علی سرتیپی - پخش‌کننده - گفته شد که هنوز آماده سازی‌های نهایی در حال انجام است و تا چند روز دیگر - در حد دو، سه روز و شاید تا جمعه پنجم شهریور - فیلم اکران شود که باز هم خبری نشد.

پیگیری‌های ایسنا از تهیه کننده این فیلم (مصطفی احمدی) در ابتدای هفته جاری، به اینجا ختم شد که هر آنچه برای اکران فیلم لازم بوده در اختیار دفتر پخش قرار گرفته و تصمیم برای اکران برعهده پخش‌کننده است.

با این حال تاکنون خبری از اکران نبوده و در مصوبات جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش هم اشاره‌ای به مصوبه‌ای یا زمانی برای شروع اکران این فیلم نشده است، اما حالا مرتضی شایسته به ایسنا می‌گوید، ««درخت گردو» از همین امروز (هشتم شهریور) اکران می‌شود.» 

او درباره مصوبات جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش هم یاداور می‌شود، «فیلم «گیسوم» از ۱۰ شهریور روی پرده می‌رود و فیلم‌های «کله پوک» و «مورچه خوار» هم باید قراردادهای خود را به شورا ارائه کنند تا نوبت اکران بگیرند.» این در حالی است که پیش‌تر شایسته از اکران فیلم «مورچه خوار» از تاریخ ۲۳ تیرماه خبر داده بود!

تغییر در زمان اکران فیلم‌ها که از سوی شورای صنفی نمایش یا دیگر دست اندرکاران فیلم‌ها رخ می‌دهد دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که یکی از آن‌ها ارزیابی تعداد مخاطبان سینما در پیک پنجم کروناست. در همین روزها گفته می‌شود مخاطب فیلم «دینامیت» بخاطر شرایط کرونایی نسبت به روزهای ابتدایی اکران کمتر شده و همین موضوع سازندگان فیلم «درخت گردو» را دچار تردید کرده است، اما از سوی دیگر میزان حمایت سازمان سینمایی دغدغه‌ای مهم برای اکران در این مقطع بوده است، بویژه آنکه طبق گفته شایسته - دبیر شورای صنفی نمایش - بسته حمایتی «درخت گردو» مربوط به مصوبه آخر ستاد کارگروه کرونا و بعد از مصوبه مربوط به اکران فیلم «دینامیت» است.

در آخرین جلسه کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما که خبر مربوط به آن در روز ۱۶ مردادماه منتشر شده، گفته شده بود هر فیلم جدید مورد تایید شورای صنفی که به چرخه اکران وارد شود و حداقل چهار هفته روی پرده باشد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان (به شرکت پخش) برای آماده سازی اکران و به ازای فروش هر ۳۰۰ میلیون تومان، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به مالکان فیلم پرداخت می‌شود. این در حالی است که اکران فیلم «دینامیت» شرایط حمایتی متفاوتی داشت.

ثبت نظر

ارسال