قطعه موسیقایی «عشق سفید» اثر دکتر «اردشیر هوشنگی» منتشر شد

قطعه موسیقایی «عشق سفید» اثر دکتر «اردشیر هوشنگی» منتشر شد

روایتی از ایثار فرشتگان سلامت

یکشنبه 23 شهریور 1399 ساعت 12:5
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

قطعه «عشق سفید» اثر دکتر اردشیر هوشنگی، روایتگر عاشقانه‌های پزشکان و کادر درمان در مسیر خدمت و ایثار برای مردم و تا آخرین لحظه‌هاست، اما این بار از زبان دل پزشکی هنرمند که خود با همه وجود تمام این عاشقی‌ها را تجربه و حس کرده است و حالا با زبان موسیقی برای مردمش روایت می‌کند. او که خود مجروع این پیکار شده است حالا و تا آخرین نفس برای احیای بیمارش، از جان خود می‌گذرد.
این موزیک ویدئو آینه صحنه‌هایی از تمام مهربانی و محبت همه سفید پوشان سرزمینمان است؛ پزشک خود آسمانی و نظاره گر می‌شود، ولی با تلاش کادر درمان همان بیمار نجات پیدا می‌کند. او که طی ماه‌های اخیر خود همانند دیگر همکارانش به مداوای بیماران مبتلا به کرونا مشغول بوده است؛ در تازه‌ترین اثر خود اقدام به ساخت تک‌آهنگی با هدف قدردانی از مدافعان سلامت کشور کرده است. دکتر اردشیر هوشنگی با اشاره به تولید یک قطعه موسیقایی که آن را به مدافعان سلامت تقدیم کرده، توضیح داد: در اواسط اسفندماه سال ۱۳۹۸ که مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت نگران و به این دلیل به بیمارستان‌ها مراجعه و پناه می‌آوردند من و همکارانم لحظات ناب و عاشقانه‌ای را تجربه کردیم؛ لحظاتی که هیچ گاه از ذهن و قلبمان پاک نمی‌شود. همین تجربه‌های ارزشمند و مهم زندگی من در روزهای کرونایی بود که باعث شد تصمیم به خلق آثاری بزنم که بتواند بخش کوچکی از زحمات و تلاش پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ثبت و روایت کند.
همان تجربه‌های ناب عاشقی همکاران سفید پوشم؛ الهام بخش«عشق سفید» شد. پس از سرایش این ترانه تصمیم گرفتم از این ترانه را برای خلق یک ملودی و اثر موسیقایی در این زمینه استفاده کنم. هوشنگی افزود: کار را با دقت و وسواس درخور موضوع این اثر، پیش بردم تا بالاخره همانی شد که می‌خواستم و خوشحالم که این اثر در کارنامه فعالیت‌های هنری‌ام اثر متفاوتی شده است. کاری که امیدوارم مورد رضایت مردم و کادر درمان قرار گیرد.
هوشنگی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر اغلب آثار ارزشمند هنرمندان عزیز که با موضوع قدردانی از مدافعان سلامت منتشر شده از زبان و جانب مردم نسبت به کادر پزشکی مراکز درمانی بوده اما آنچه من در تک آهنگ «عشق سفید» نواختم، زبان حالی از همکارانم به مردم عزیز است. به هر حال برای من بسیار مهم بود تولید این قطعه سرشار از احساس پاکی و مقدسی باشد که همکاران پزشک و کادر درمان در این ایام به مردم عزیز تر از جانشان تقدیم می‌کردنند، صحنه‌های ناب و عاشقانه‌ای که همچنان خلق می‌شود.
این پزشک خواننده و آهنگساز در پایان گفت: قطعه «عشق سفید» با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در قالب یک نماهنگ به کارگردانی سبحان فرزانه در دسترس مخاطبان قرار دارد و امیدوارم گام کوچکی برای عرض ارادت و خسته نباشیدی ویژه به کادر پزشکی کشورمان باشد.

ثبت نظر

ارسال