تازه های کتاب :رونمایی از کتاب «هنر گره‌سازی در معماری و درودگری» مرحوم شفائی

تازه های کتاب :رونمایی از کتاب «هنر گره‌سازی در معماری و درودگری» مرحوم شفائی

مراسم رونمایی از کتاب «هنر گره‌سازی در معماری و درودگری» نوشته مرحوم جواد شفائی ۲۱ آذر در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 23:3

مراسم رونمایی از کتاب « هنر گره ‌سازی در معماری و درودگری» نوشته مرحوم جواد شفائی از طرف انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، با همکاری فرهنگستان هنر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ چهارشنبه ۲۱ آذر در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، حسن بلخاری قهی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مهدی حجت، سید محمد بهشتی و مهدیه شفائی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

استاد جواد شفائی درگذشته در آبان ۱۳۹۶، از استادان مبرز هنر گره سازی بود. او در سال‌های خدمت در سازمان میراث فرهنگی در حفاظت و مرمت آثار بسیاری از جمله در مرمت شمس‌العماره نقش داشت و  در سال ۷۷ مدرک دکترای افتخاری و نشان درجه یک هنری را از شورای انقلاب فرهنگی کشور دریافت کرد.

بخشی از آثار  و هنر دستان مرحوم استاد شفائی در مرمت بناهای تاریخی عبارت است از: کاخ سلطنت آباد، کاخ عشرت آباد، کاخ شمس العماره، خانه قوم السلطنه، مسجد قنبر علی خان، باغ تاریخی فین کاشان و...

دو جلد از مجموعه «هنر گره سازی در معماری و درود گری» مرحوم شفائی توسط انجمن آثار ملی کشور وسازمان ملی حفاظت آثار باستانی در سال‌های ۱۳۵۶ و۱۳۸۰ چاپ و منتشر شده بودند و جلد سوم آن هم در زمان حیات او کامل شده بود، اما به دلیل بیماری و فوت منتشر نشد که از این کتاب در برنامه روز چهارشنبه فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.

فرهنگستان هنر در خیابان ‏ولی‌عصر(عج)، تقاطع خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲‏‎ ‎واقع است.

منبع:خبرگزاری مهر
 محمد آسیابانی

ثبت نظر

ارسال