منتظر رأی محاکم قضائی در مساله غار علیصدر هستیم

منتظر رأی محاکم قضائی در مساله غار علیصدر هستیم

به دنبال انتشار خبر «مساله غار علیصدر در آستانه یک فرصت جهانی» در ایسنا، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای، نسبت به برخی از موارد مطرح شده در این گزارش، توضیح‌هایی ارایه کرده است.

چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 22:53

در این نامه آمده است: «سازندگان پروژه هتل در نزدیکی غار علیصدر و در عرصه‌ی این اثر ملی در سال ۱۳۸۳ و قبل از این‌که غار علیصدر ثبت ملی شود، نسبت به دریافت پروانه ساخت و مجوزهای لازم اقدام کرده‌اند. بعد از صدور پروانه که البته به صورت موقتی و یک ساله بود، ساخت این هتل به تعویق افتاد و بعد از چند سال مجددا در سال ۱۳۹۰ احداث این پروژه شروع شد.

از آن‌جایی که در این مدت غار علیصدر به عنوان یک اثر ملی ثبت شده و با توجه به این که پروانه صادر شده موقت و یک ساله بوده است، دستگاه صادرکننده مجوز برای احداث این هتل باید از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعلام لازم را می‌گرفته است، که این کار صورت نگرفته و بدون استعلام از میراث فرهنگی پروژه احداث هتل آغاز شده، لذا بلافاصله بعد از شروع این پروژه، این اداره کل پیگیری‌های لازم برای متوقف کردن عملیات احداث را انجام داده و در این خصوص اقدام قضائی صورت گرفته و پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شده است و هم اکنون در حال پیگیری این پرونده از محاکم قضایی و منتظر اعلام رأی دادگاه هستیم. باتوجه به این‌که این پروژه در عرصه یک اثر ملی قرار گرفته و در هنگام شروع پروژه نیز استعلامی از این اداره کل صورت نگرفته است، انتظار می‌رود با رأی محاکم قضائی عملیات ساخت این هتل متوقف شود.»

 

ثبت نظر

ارسال