نوید محمدزاده بهترین بازیگر جشنواره «تالین» شد

نوید محمدزاده بهترین بازیگر جشنواره «تالین» شد

مراسم اعطای جوایز بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی با اختصاص دو جایزه به سینمای ایران برگزار شد.

چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت 14:50

نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره شب‌های سیاه تالین شد.

محمدزاده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را به طور مشترک با «دار سلیم» برای بازی در فیلم «زمانی که سقوط می‌کنیم» کسب کرد و جایزه بهترین بازیگر زن نیز به «یونگ هوا سئو» برای فیلم کره‌ای «شب‌ زمستان» رسید.

«مغزهای کوچک زنگ زده» به عنوان پنجمین ساخته‌ی بلند هومن سیدی در بخش اصلی این رویداد سینمایی به نمایندگی از سینمای ایران با ۱۸ فیلم دیگر برای کسب جایزه اصلی جشنواره رقابت می‌کرد که سرانجام این جایزه (جایزه بزرگ هیأت داوران) به فیلم «دختر سرگردان» ساخته «روبرتو منوزا»، محصول مشترک فرانسه و کلمبیا رسید.

فیلم سینمایی «کژال» به کارگردانی نیما یار به عنوان نماینده ایران در بخش رقابتی فیلم‌های اول و دوم جشنواره‌ی «شب‌های سیاه تالین» نیز جایزه «نتپک» این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.

در سایر بخش‌ها جایزه بهترین اثر بخش مسابقه فیلم‌های اول «سر بالای آب» ساخته «مارکو بونهام» از فرانسه رسید و «جانگ وو-جین» برای فیلم «شب زمستان» نیز جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را به خانه برد.

بیست‌ودومین جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین که یکی از ۱۵ جشنواره رده الف جهانی است، ١٦ نوامبر تا ٢ دسامبر (٢٥ آبان تا ١١ آذر) در کشور استونی برگزار شده است.

 

ثبت نظر

ارسال