نقد و معرفی :انیمیشن روح - (Soul (2020

نقد و معرفی  :انیمیشن روح - (Soul (2020

نوازنده ای که علاقه خود را نسبت به موسیقی از دست داده است ، از بدنش خارج می شود و باید با کمک روح نوزادی که در مورد خودش یاد می گیرد ، راه خود را پیدا کند.

دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 19:13
گروه ترجمه سایت هنرنامه امروز

◄ خلاصه داستان :

شخصیت اصلی این انیمیشن دربارهٔ جو گاردنر (جیمی فاکس)، معلم موسیقی مدرسه‌ای در شهر نیویورک است  و همواره آرزوی حرفه‌ای شدن و نوازندگی در موسیقی جاز را دارد یک روز ، جو از افتتاحیه‌ای در گروه افسانه جاز ، Dorothea Williams مطلع می شود. Dorothea که از نواختن پیانو جو تحت تأثیر قرار گرفته بود ، فرصتی برای اجرای برنامه در همان شب به او ارائه می دهد. در حالی که جو با خوشحالی به سمت آماده شدن برای نمایش می رود ، از یک چاله سقوط می کند. در ادامه این حادثه سبب می‌شود که "جو" خود را به عنوان روحی که به سمت ابدیت می‌رود بیابد. او که مایل نیست قبل از رسیدن به این آرزوی بزرگ خود بمیرد ، از این رو فرار می‌کند و سر از سمینار You در می‌آورد ، جایی که مشاوران روح  جان‌های متولد نشده را برای زندگی آماده می‌کنند. "جو" که به عنوان یک مربی اشتباه گرفته شده ، وظیفه آموزش روح متولد نشده‌ای به نام 22 را به عهده می‌گیرد ، روحی بدبین که هزاره ها در دنیای پیش از تولد باقی مانده است و زندگی در زمین را هیچ معنایی نمی داند و داستان این انیمیشن از همینجا آغاز می‌گردد . . . 

◄ درباره فیلم :

انیمیشن روح (Soul) یک فیلم کمدی-درام ، فانتزی متحرک کامپیوتری و محصول کشور آمریکا در سال 2020 است که توسط استودیوی انیمیشن پیکسار(Pixar) تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز (Walt Disney Pictures) منتشر شده است. این فیلم به کارگردانی پیت داکتر( Pete Docter)

و  کمپ پاورز(Kemp Powers) ساخته شده است . داکتر از سال 2016 در حال نگارش و پرورش این انیمیشن بوده  و با تأمل در مورد ریشه شخصیت‌های انسانی و مفهوم جبرگرایی کار می‌کند. او فیلمنامه را با مایک جونز و پاورز نگاشت. تهیه کنندگان فیلم با کمک گرفتن از موسیقی‌دانان مختلف جاز از جمله هربی هنکوک و تری لین کارینگتون و بهره گیری از نوازندگانی همچون جان باتیست  که نوازندگی سکانس‌های داخل این انیمیشن را بر عهده گرفته (آهنگساز اصلی این انیمیشن می‌باشد) تمام تلاش خود را برای تولید یک محصول حرفه‌ای انجام دادند. انیمیشن سول ، نخستین فیلم پیکسار است که در آن یک شخصیت قهرمان ، سیاه پوست است.

انیمیشن روح (Soul) برای نخستین بار در جشنواره فیلم لندن در 11 اکتبر سال 2020 اکران گردید. این فیلم در ابتدا برای اکران سینمایی در کشور آمریکا بود و در 25 دسامبر سال 2020 برای پخش در دیزنی پلاس منتشر شد. فیلم Soul نخستین فیلم بلند پیکسار بود که اکران گسترده‌ای نداشت . این فیلم با تحسین برای انیمیشن ، داستان ، صداپیشگی و موسیقی مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

◄ عوامل فیلم :

- نویسندگان :

  • پیت داکتر
  • کمپ پاورز

- کارگردانان :

  • پیت داکتر
  • کمپ پاورز
  • مایک جونز

- بازیگران : 

  • جیمی فاکس در نقش جو گاردنر معلم موسیقی
  • تینا فی در نقش ۲۲ یک روح سرگردان
  • فیلیسیا رشاد در نقش مادر جو

 

 

◄ مشخصات فیلم :

- سال ساخت : 2020 

- مدت زمان : 101 دقیقه

- برندۀ جایزۀ بهترین موسیقی فیلم انجمن منتقدان شیکاگو (2020)

- برندۀ جایزۀ بهترین موسیقی فیلم و بهترین انیمیشن حلقۀ منتقدان فیلم فلوریدا (2020)

بندۀ جایزۀ بهترین موسیقی انجمن منتقدان فیلم لوس انجلس (2020)

- هزینۀ ساخت فیلم : 150 میلیون دلار

- فروش گیشه : -

- استودیو تولید کننده : پیکسار


 

ثبت نظر

ارسال